مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 11:352019-06-16پزشكي

شایع ترین علامت فشار خون، بی علامتی است


فشارخون هیچ علامتی ندارد به همین دلیل به آن قاتل بی صدا یا قاتل خاموش گفته می شود، این بیماری خیلی زود و راحت قابل تشخیص است.

- یک پزشک گفت: فشارخون هیچ علامتی ندارد به همین دلیل به آن قاتل بی صدا یا قاتل خاموش گفته می شود، این بیماری خیلی زود و راحت قابل تشخیص است.

دکتر مجید محمدیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در توضیح بیماری فشار خون عنوان کرد: قلب انسان تلمبه خونی بدن است و روزانه صدهزار بار عمل تلمبه خون را انجام می دهد، در طول 24 ساعت 10هزار لیتر خون را جا به جا می کند و در طول عمر انسان حدود 250 میلیون لیتر خون توسط قلب تلمبه و جا به جا می شود.

وی افزود: در یک دقیقه 5 تا 6 لیتر خون در قلب تلمبه و پمپاژ می شود و آب، مواد غذایی و اکسیژن را به سراسر بدن می رساند، نیرویی که این مواد را به تمام اعضای بدن می رساند، فشار خون نام دارد.

فشارخون در افراد سالم چه عددی است؟ این پزشک عمومی ادامه داد: فشار خون را با دو عدد نشان می دهند، این دو عدد به صورت کسری است، عدد بالای کسر، ماکسیمم فشارخون و عدد پایین کسر مینیمم فشار خون را مشخص می کند، این اعداد در افراد سالم که بیماری فشار خون ندارند 120 بر روی 80 است ( 120 حداکثر و 80 حداقل)، زمان انقباض قلب، فشار در اوج خود و در حالت حداکثر و زمان استراحت قلب، فشار خون در حالت حداقل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علامت فشار خون، بی علامتی است

شایع ترین علامت فشار خون، بی علامتی است