مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 08:052019-06-16بين الملل

هزینه 30 میلیارد دلاری بازگشت به ماه روی دست ناسا


قرار است ناسا طی برنامه آرتمیس (Artemis) دو فضانورد آمریکایی را به سطح ماه بازگرداند، اما این کار هزینه 30 میلیارد دلاری روی دست ناسا خواهد گذاشت که از بودجه سالانه ناسا بیشتر است.

- قرار است ناسا طی برنامه "آرتمیس"(Artemis) دو فضانورد آمریکایی را به سطح ماه بازگرداند، اما این کار هزینه 30 میلیارد دلاری روی دست ناسا خواهد گذاشت که از بودجه سالانه ناسا بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک تایمز، ایالات متحده می خواهد فضانوردان خود را تا سال 2024 به ماه بازگرداند، اما انجام این مأموریت برای ماه خیلی گران خواهد بود.

در واقع طبق گزارش ها و تأیید جیم برایدنستاین رییس ناسا، آژانس فضایی آمریکا برای برنامه آرتمیس که از نام الهه یونانی که الهه ماه بوده الهام گرفته نیازمند حدوداً 20 تا 30 میلیارد دلار طی پنج سال آینده است.

این اولین بار است که رییس ناسا درباره هزینه های پیش بینی شده بازگشت به سطح ماه صحبت می کند.

این برنامه که پاسخی به دستور ترامپ مبنی بر بازگشت هرچه سریع تر به ماه است برای ارسال دو فضانورد (یک مرد و یک زن) بعد از 50 سال از زمان شروع برنامه آپولو در دهه 70 برنامه ریزی شده است.

ناسا قسم خورده است که این بار فقط به کوبیدن یک پرچم و ترک ماه اکتفا نخواهد کرد و می خواهد حضور دائمی در این قمر طبیعی زمین داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 30 میلیارد دلاری بازگشت به ماه روی دست ناسا

هزینه 30 میلیارد دلاری بازگشت به ماه روی دست ناسا