مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 18:552019-06-15پزشكي

بامدادی// افسردگی خطری جدی در میان سالمندان


مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به حرکت جامعه به سمت افزایش سن سالمندی توضیح داد: بسیاری از سالمندان جامعه در سنین پیری به دلیل بازنشستگی و بیکاری، - از دست دادن همسر و ابتلاء به بیماری های مزمن دوره پیری، افسرده شده و امید به ادامه زندگی را از دست می دهند.

زهرا یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مهم ترین خطر در ابتلاء به افسردگی اقدام به خودشکی است، اظهار کرد: متأسفانه بیشترین خودشکی ها در سنین سالمندی به وقوع می پیوندد.

وی با اشاره به اینکه سابقه افسردگی در افراد باید بررسی شود، اضافه کرد: متأسفانه در جامعه ما درمان بیماری های روان یک تابو و ننگ است و به همین دلیل بسیاری از افراد از مراجعه به روانپزشک خجالت می کشند.

مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلاء به سرماخوردگی فرد با مراجعه متعدد به پزشک خود را درمان کرده اما وقتی روان وی آزرده شود، با بی توجهی یا خود درمانی زمینه عوامل و خطرات جدی بعدی را فراهم می سازد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه درمان روان بسیار مهم است، تصریح کرد: ابتلاء به افسردگی مانند سایر بیماری ها علت دارد و ممکن است در صورت کم کار شدن یکی از هورمون های مغز مانند هورمون سروتونین فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بامدادی// افسردگی خطری جدی در میان سالمندان

بامدادی// افسردگی خطری جدی در میان سالمندان