مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 خرداد 1398 ساعت 12:402019-06-13بين الملل

سهم پنتاگون در انتشار گازهای گلخانه ای جهان


کارشناسان اعلام کرده اند که انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده که موجب گرمایش زمین می شود تنها از طریق عملیات های دفاعی این کشور، بیش از میزان انتشار این گازها توسط کشورهای صنعتی کوچک مانند سوئد و پرتغال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق مطالعه دانشگاه براون آمریکا، پنتاگون که بر ارتش ایالات متحده نظارت دارد، تنها در سال 2017 میلادی حدود 59 میلیون متریک تُن کربن دی اکسید و دیگر گازهای گلخانه ای را منتشر کرده است.

این مطالعه نشان داده که میزان انتشار گازهای گلخانه ای پنتاگون در هر سال بیش از میزان انتشار بسیاری از کشورهای صنعتی کوچک بوده است.

نِتا کرافورد، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه بوستون آمریکا با اشاره به این که راه های زیادی برای کاهش این میزان از انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد، متذکر شد که در صورتی که پنتاگون را یک کشور در نظر بگیریم، از لحاظ میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان در رتبه 55 کشورهای جهان قرار خواهد گرفت.

درخواست های کارشناسان نسبت به جوابگویی پنتاگون بی پاسخ مانده است.

به گفته کرافورد استفاده و انتقال نیروها و سلاح ها به ویژه به دلیل سوخت جت و سوخت دیزل حدود 70 درصد از میزان مصرف انرژی پنتاگون را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم پنتاگون در انتشار گازهای گلخانه ای جهان

سهم پنتاگون در انتشار گازهای گلخانه ای جهان