مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 خرداد 1398 ساعت 11:302019-06-06دانش

نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد مشخص شد


طبق گلایه های بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران تعلیم و تربیت از عدم کیفیت آموزشی دانشگاه ها و مرتبط دانستن این موضوع با عدم تامین نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی، - برخی پژوهشگران به منظور تعیین نیازمندی های آموزشی از طریق تحقیق زمینه یابی به توصیف، تبیین و کشف نیاز آموزشی پرداختند‎.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدف اساسی از انجام پژوهش، تعیین نیازمندی های آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

تعیین نیازهای آموزشی گروه های چهارگانه (علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم فنی و مهندسی)، تعیین نیازهای آموزشی مرتبه های علمی مختلف اعم از مربی آموزشیار، مربی استادیار، دانشیار و استاد و تعیین نیازهای آموزشی هر گروه همراه با رتبه اعضای هیأت علمی همان گروه، از سوالات تحقیق این پژوهش هستند‎.

با استفاده از روش تحقیق زمینه یابی، نسبت به تنظیم دو پرسشنامه از طریق دلفی (یک روش یا تکنیک ارتباطی ساختمند است که در اصل به منظور پیش گویی سامانمند و تعاملی با تکیه برهم اندیشی خبرگان ابداع شده و توسعه پیدا کرده است) اقدام و پرسشنامه اولیه برای 100 نفر نمونه از اعضای هیأت علمی که معرف جامعه بودند ارسال شد.

در این پرسشنامه از یک سوال باز پاسخ استفاده شده و از افراد خواسته شد نیازهای آموزشی اعضا هیأت علمی را بدون توجه به گرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد مشخص شد

نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد مشخص شد