مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 خرداد 1398 ساعت 13:052019-05-28سياسي

تذکر مجدد شورای نظارت صدا و سیما بر حفظ و تقویت زبان فارسی


شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما طی نامه ای به رییس رسانه ملی پیرو مکاتبات قبلی بر حفظ و تقویت زبان فارسی و لزوم توقف عوامل فرسایش و آلوده شدن آن به زوائد مضر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در خصوص تذکر و اظهار گلایه مندی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در خصوص زبان فارسی، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما، پیرو گزارشات و مکاتبات قبلی در خصوص حفظ و تقویت زبان فارسی در برنامه های صدا و سیما خواستار توجه بیشتر تمام بخش ها و زیر مجموعه های رسانه ملی به این مهم شد.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به موارد فوق و تأکید بر حفظ و تقویت زبان فارسی و لزوم توقف عوامل فرسایش و آلوده شدن آن به زوائد مضر و به منظور حفظ و تقویت زبان معیار در رسانه ملی تا کنون گزارش های متعددی از ضعف ها و نارسایی های انواع برنامه های رسانه ملی در عدم پاسداشت زبان فارسی تهیه و ارسال شده است.

در ادامه شماره و تاریخ برخی از نامه ها ذکر و در پایان این نامه آورده شده است: اصل این گزارش ها مجدداً برای اقدام لازم و سریع ارسال می گردد؛ دستور فرمایید که در تمام بخش ها و زیرمجموعه های رسانه ملی به این امر توجه بایسته شود و در جهت کاربرد و ترویج زبان صحیح و معیار و زبان صیقل خورده و درست فارسی حرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر مجدد شورای نظارت صدا و سیما بر حفظ و تقویت زبان فارسی

تذکر مجدد شورای نظارت صدا و سیما بر حفظ و تقویت زبان فارسی