مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1398 ساعت 10:002019-05-27سياسي

ترقی: فرهنگ نقد به رشد و بلوغ نیاز دارد


یک فعال سیاسی با بیان اینکه بیان انتقاد با شیوه نادرست محصولی جز تشویش افکار عمومی نخواهد داشت، گفت: اگر نقد منصفانه نبوده و پیشنهاد سازنده هم نداشته باشد، - اصل هدف نقد زیر سوال می رود.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان درباره شیوه صحیح بیان انتقاد، اظهار کرد: فرهنگ نقد در کشور ما به رشد و بلوغ نیاز دارد زیرا وقتی در جامعه باب نقد و امر به معروف و نهی از منکر باز باشد، ممکن است افرادی هم آداب آن را بلد نباشند و از شیوه مناسبی برای بیان نقد استفاده نکنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: همانطور که امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد، انتقاد نیز شرایطی دارد که رهبر انقلاب بارها روش های صحیح آن را بیان کرده اند.

اگر نقد با شیوه صحیحی انجام شود هم در نقد شونده اثر می گذارد و هم موجب اصلاح امور خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر نقد منصفانه نبوده و مبتنی بر سیاه نمایی باشد و پیشنهاد سازنده هم نداشته باشد، اصل هدف نقد زیر سوال می رود و کسی توجهی به مطلب اصلی در نقد نخواهد کرد.

نقد شونده هم را به تقابل و عدم پذیرش نقد تحریک می کند و در نتیجه هدف نقد که اصلاح یک روند اشتباه است به نتیجه نخواهد رسید و در نهایت محصولی جز تشویش افکار عمومی نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترقی: فرهنگ نقد به رشد و بلوغ نیاز دارد

ترقی: فرهنگ نقد به رشد و بلوغ نیاز دارد