مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 15:552019-05-26پزشكي

بی‎توجهی به فشار خون جزوی از فرهنگ مردم شده است


قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: متاسفانه بی‎توجهی به فشار خون جزوی از فرهنگ مردم شده است، برخی افتخار می‎کنند که تاکنون به پزشک مراجعه نکرده اند که این مورد نیز با اجرای طرح پزشک خانواده و کنترل شش ماهه، - برچیده می‎شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر طاهر اقدم در جلسه آموزشی بسیج ملی کنترل فشار خون برای سازمان‎های مردم نهاد، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی، فشار خون بالا یکی از بیماری‎های غیرواگیرداری است که می‎تواند منجر به ناتوانی جسمی حتی در سنین پایین شود، سن بسیاری از بیماری ها مانند سکته مغزی نیز در کشور ما 10 سال پایین‎تر است.

وی افزود: با توجه به این که بسیاری از سکته‎های مغزی و قلبی به دنبال ابتلا به فشار خون بالا روی می‎دهند، از این رو قصد داریم با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، مبتلایان به این بیماری را به درستی شناسایی کرده و تحت کترل و درمان درآوریم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‎ سازمان‎های مردم نهاد در شناسایی مبتلایان به فشار خون، تاکید کرد: سمن ها می‎توانند در شناسایی مبتلایان، کمک شایانی به ما کنند، کافی است هر سمن، تیم مورد نظرش را به ما معرفی کند تا تحت آموزش قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی‎توجهی به فشار خون جزوی از فرهنگ مردم شده است

بی‎توجهی به فشار خون جزوی از فرهنگ مردم شده است