مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 13:102019-05-26فرهنگي

حمامی که اداره میراث فرهنگی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فامنین، بیان کرد: حمام تاریخی فامنین یکی از مهم ترین آثار تاریخی این شهرستان است که در داخل شهر و در محلات قسمت جنوبی شهرستان فامنین در مجاورت مسجد جامع قرار گرفته است.

- حمیدرضا زارعی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: این بنا با مساحتی بالغ بر 380 مترمربع، دارای پلانی مستطیلی شکل است که قسمت های مختلفی نظیر حمام گرم و سرد، شاه نشین، رختکن و هشتی های ما بین حمام گرم و سرد دارد.

وی با بیان اینکه از این مکان به عنوان خزینه هم استفاده می شده، افزود: در قسمت شاه نشین این حمام، اربابان و بزرگان وقت، پس از استحمام در این مکان استراحت می کردند و پذیرایی می شدند.

وی با بیان این که این حمام قسمتی با عنوان دختر نشین و یا عروس نشین با کاربری معین داشته، ادامه داد: پایه ها و طاق های این بنا آجری بوده که توسط طاق و تویزه هایی به صورت طاق چشمه به هم متصل گردیده و در جبهه غربی بنا حمام نوسازی در دهه های اخیر ساخته شده است.

زارعی بابیان اینکه قدمت این حمام مربوط به عصر قاجار است، گفت: در سال گذشته، قسمت و جداره داخلی این بنا توسط اداره میراث فرهنگی بازسازی و مرمت شده است که در سال جاری بااعتباری بالغ بر 59 میلیون تومان، قسمت بیرونی این بنا را هم مرمت خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمامی که اداره میراث فرهنگی شد

حمامی که اداره میراث فرهنگی شد