مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 09:152019-05-26سياسي

هدف از حفاری و مطالعه دستکند صالح آباد خواناسازی است


سرپرست گروه کاوش دستکند صالح آباد هدف از حفاری و مطالعه این منطقه را خواناسازی آن بیان کرد.

- محمد شعبانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: گزارش های مردمی مبنی بر وجود دستکند زیرزمینی در این منطقه، علت اصلی بررسی و کاوش این مجموعه است که طی چند روز آینده، فصل اول آن تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس کاوش و حفاری های زیرزمینی، متوجه وجود تعدادی فضای معماری در سطح دستکند شدیم، ادامه داد: طبق داده هایی که تاکنون یافت شده، این دستکند مربوط به دوره میانه اسلامی و ایلخانیان است که نسبت به دستکندهای ارزانفود و سامن جدیدتر است.

شعبانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه، افزود: مجموعه دستکند صالح آباد، در مجاورت مسیر کرمانشاه-همدان قرار دارد که جز مسیرهای پرتردد است و در صورت تبدیل به محیط گردشگری، دسترسی راحت و آسانی خواهد داشت.

وی درباره فصل های بعدی کاوش مطرح کرد: فصل اول با همکاری و تأمین اعتباری افزون بر 30 میلیون تومان توسط شهرداری در حال انجام است اما برای فصول بعدی که با هدف کاوش و شناسایی محیط و وسعت آن انجام خواهد شد، به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

سرپرست گروه کاوش دستکند صالح آباد در مقایسه این دستکند با سامن و ارزانفود، توضیح داد: هر سه دستکند مجموعه هایی زیرزمینی و در بستر سنگ هستند که تفاوت های ساختاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از حفاری و مطالعه دستکند صالح آباد خواناسازی است

هدف از حفاری و مطالعه دستکند صالح آباد خواناسازی است