مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 11:152019-05-25پزشكي

شاهد شیوع بیماری واگیردار در مناطق درگیر سیل نبوده ایم


مدیرکل دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت گفت: با اقدامات انجام شده در تمامی سطوح از جمله توسط کارشناسان بهداشت، شاهد هیچ گونه شیوع بیماری واگیردار در مناطق درگیر سیل نبوده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدحسین مطلق در جلسه مدیریت بحران دانشگاه ها و دانشکده های قطب جنوب غرب کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص نسبت وقوع مخاطرات در ایران طی سال های 1970 تا 2010، سیل با 61 درصد و زلزله با 28 درصد بیشترین مخاطرات رخ داده بوده اند.

وی ادامه داد: ایران طی سال های 1994 تا 2013 جزو 10 کشور نخست از نظر تعداد جمعیت تحت تأثیر مخاطرات طبیعی بوده و در سال 2009 از نظر مرگ ناشی از بلایا دارای سطح خطر، دارای رتبه هشت از 10 بوده است.

مطلق افزود: در بلایای طبیعی بیشترین صدمه به مناطق محروم و افراد دارای وضعیت اقتصادی اجتماعی پایین وارد می شود.

همچنین گروه های آسیب پذیر در بلایا شامل مادران باردار، کودکان، سالمندان، معلولین و بیماران مبتلا به بیماری های خاص هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت گفت: بررسی مقایسه مرگ و میر زلزله بم و مرگ و میر عادی پنج ساله این شهرستان نشان می دهد که موارد مرگ در زمان زلزله نسبت به موارد مرگ پنج ساله، بیش از پنج برابر افزایش در کل موارد مرگ، و موارد مرگ زنان باردار افزایش 10 ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهد شیوع بیماری واگیردار در مناطق درگیر سیل نبوده ایم

شاهد شیوع بیماری واگیردار در مناطق درگیر سیل نبوده ایم