مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 09:152019-05-25پزشكي

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟


رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سال 2017 بیش از 10 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست دادند، - گفت: این رقم در ایران حدود 97 هزار نفر در همان سال 2017 بود.

دکتر فرزانه فربخش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بالا و ارتباط نزدیک فشارخون با بیماری های قلبی و عروقی، اظهار کرد: فشار خون بالا به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات سلامت عمومی در جهان و بویژه در کشورهای در حال توسعه مطرح شده و هرچه میزان فشار خون بالاتر باشد، احتمال بروز سکته های قلبی، نارسایی های قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیوی بیشتر می شود.

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟ وی با بیان اینکه به علت ضربان دار بودن پمپ خون توسط قلب، فشار خون بین دو سطح حداقلی و حداکثری با عنوان سیستول و دیاستول در نوسان است، اظهار کرد: فشارخون طبیعی باید کمتر از 120 و روی 80 میلی متر جیوه باشد که این رقم در افراد مبتلا به بیماری های قلبی، کلیوی، سکته های مغزی و دیابت باید کمتر از 130 روی 80 باقی بماند؛ در حالیکه در افراد عادی فشار خون بالا 140 روی 90 در نظر گرفته می شود.

عوامل تاثیرگذار بر فشارخون وی با بیان اینکه فشار خون تحت عوامل زیادی ایجاد می شود، گفت: فعالیت بدن، مغز، سیستم گوارشی و عضلانی، تحریکات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟