مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 ساعت 11:502019-05-23بين الملل

دردسر پایان ناپذیر نفت آلوده برای روسیه


از ماه میلادی گذشته صادرات نفت روسیه به اروپا که از طریق خط لوله انجام می گیرد به دلیل آلودگی نفت به یک ماده شیمیایی خطرناک برای تجهیزات پالایشگاهی متوقف شده و با وجود تلاش های مسکو مشکلات پیرامون این بحران کم سابقه همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: امیدها به ازسرگیری سریع صادرات نفت روسیه از مسیر خط لوله دروژبا پس از اینکه برنامه های برای پاکسازی خط لوله از نفت کثیف به مانع خورد، رنگ باخت.

نفت آلوده از طریق خط لوله دروژبا که ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت – معادل یک درصد از تقاضای جهانی برای نفت – را دارد ارسال شده است.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی است و در نتیجه این بحران، خرید نفت از سوی اروپا حداکثر 10 درصد – معادل یک میلیون بشکه در روز – کاهش پیدا کرد و این مسئله ضربه مالی سنگینی به مسکو وارد کرده است.

روسیه در نتیجه این بحران روزانه نیم میلیارد دلار درآمد نفتی را آن هم در شرایط تحریم های آمریکا و سال ها رشد اقتصادی راکد به شدت به این درآمد نیاز دارد، از دست می دهد.

جریان نفت از خط لوله دروژبا به دلیل سطح بالای آلودگی به کلرید ارگانیک که ماده شیمیایی مورد استفاده برای استخراج نفت سنگین است، متوقف مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسر پایان ناپذیر نفت آلوده برای روسیه

دردسر پایان ناپذیر نفت آلوده برای روسیه