مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 16:002019-05-22پزشكي

مرگ سالیانه بیش از 1800 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به علت بیماری های غیرواگیر


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالیانه 1877 نفر در این استان به دلیل بیماری های غیرواگیر جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، دکتر پرویز یزدان پناه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان افزود: سالانه 1100 نفر به دلیل بیماری قلبی و عروقی، 105نفر پرفشارخونی، 312 مورد سرطان، 52 نفر دیابت، 22 نفر آسم و 286 نفر نیز به دلیل حوادث در این استان جان خود را از دست می دهند .

وی اظهارکرد: بیماری فشار خون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری های قلبی، بیماری های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 40 درصد بیماران فشارخونی از بیماری خود اطلاع ندارند، خاطرنشان کرد: تنها نیمی از بیماران برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می کنند و فشار خون تنها 19درصد از این بیماران کنترل می شود .

وی با اشاره به آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان همزمان با سراسر کشور تصریح کرد: زمان اطلاع رسانی این طرح بزرگ ملی از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 15 تیر ادامه دارد و شروع غربالگری از 17 خرداد تا 15 تیر است و البته از امروز در صورت مراجعه به مراکز ثابت کار غربالگری انجام می گیرد ولی فعالیت پایگاه های سیار از 17 خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالیانه بیش از 1800 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به علت بیماری های غیرواگیر

مرگ سالیانه بیش از 1800 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به علت بیماری های غیرواگیر