مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 13:552019-05-22اقتصادي

محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد


اراده ایران و عراق، تحکیم و توسعه روابط تجاری است و بر این مبنا برنامه های مختلفی برای افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور دنبال می شود.

- رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اراده ایران و عراق، تحکیم و توسعه روابط تجاری است و بر این مبنا برنامه های مختلفی برای افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور دنبال می شود.

ناصر بهزاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اصلاحات مالی و اجرای برنامه های توسعه ای توسط دولت عراق، در جهت استفاده از ظرفیت های این کشور برای آبادانی و رفاه بیشتر و شفاف سازی در تعامل مؤثر با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ محدودیت جدیدی در روابط تجاری دو کشور وجود ندارد و از ابتدای سال 1398 با کاهش مختصر در روند صادرات ایران به عراق طی فروردین ماه به دلیل شرایط تعطیلی نوروز و مسائل مترتب بر اثر سیل های داخل کشور، مجدداً روند تجاری ایران با عراق سرعت گرفته است به گونه ای که می توان رشد دو برابری کالاهای صادراتی ایران به عراق را طی اردیبهشت ماه نسبت به فروردین متصور شد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین با اشاره به وضعیت صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی ایران به عراق، افزود: در حال حاضر عراق رکورددار تجارت با ایران در بین کشورهای همسایه است به گونه ای که در سال گذشته صادرات ایران به عراق با 49 درصد افزایش وزنی و 37 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد

محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد