مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 13:352019-05-22سياسي

امکان تست سازه های بلند مرتبه در کشور فراهم شد


مدیر آزمایشگاهای پیشرفته زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه امکان انجام تست سازه ها برای سازه های بلند مرتبه در کشور فراهم شده است، - گفت: در گذشته این تست ها با هزینه 250 هزار دلار در امریکا انجام می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر مرتضی بسطامی در حاشیه انجام بزرگترین آزمایش تیر به ستون دنیا در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه آزمایشگاه های پیشرفته زلزله در سالهای اخیر ایجاد شده که به جرات می توان گفت این آزمایشگاه ها جزو 12 آزمایشگاه بزرگ مهندسی زلزله دنیا است.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در غرب آسیا و خاورمیانه جزو اولین آزمایشگاه پیشرفته زلزله است، اظهار کرد: این آزمایشگاه ه در سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به آزمایش انجام شده در این آزمایشگاه، گفت: تست امروز یکی از تست های اتصال یکی از برج های تهران با ارتفاع 127متر و در مساحت 152 هزار متر مربع مربوط به مجتمع ایرانشهر است.

بسطامی گفت: با توجه به بحث مقاومت در برابر زلزله و ریسک مخاطرات در تهران که ریسک بالایی برای آن متصور هستیم، نیازمند ضوابط و معیارهای فنی برای سازه ها هستیم که طبق استانداردها عملاً جوابگو باشد.

وی افزود: از آنجایی که این پروژه در ابعاد بزرگ و فراتر از یک سازه معمولی است، طبق آیین نامه ها این سازه ها ملزم به انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تست سازه های بلند مرتبه در کشور فراهم شد

امکان تست سازه های بلند مرتبه در کشور فراهم شد