مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:502019-05-21پزشكي

امکان افزایش ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی پزشکی در مناطق محروم


به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه داده شد که ظرفیت پذیرش را در دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی مناطق محروم افزایش دهند.

- معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه داده شد که ظرفیت پذیرش را در دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی مناطق محروم افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی درباره تسری ظرفیت 30 درصد مناطق محروم به دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و دستیاری فوق تخصصی گفت: برای فلوشیپ و رشته های فوق تخصصی پزشکی این اجازه به دانشگاه های علوم پزشکی داده شده است که اگر بخواهند ظرفیت بیشتری ایجاد کنند می توانند آن را در مناطق محروم ایجاد کنند.

بر اساس گزارش مفدا، بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 29 فروردین 1389 و اصلاحات و الحاقات بعدی آمده است: (اصلاحی در 10 مهر 1392) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است 30 درصد ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

تبصره 1 (اصلاحی در 10 مهر 1392) تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل است و قابل خرید و جابه جایی نمی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان افزایش ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی پزشکی در مناطق محروم

امکان افزایش ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی پزشکی در مناطق محروم