مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:452019-05-21اقتصادي

نمایش سفال ایران در قطب سرامیک فرانسه + عکس


هنر سفال و سرامیک ایران در قطب سرامیک فرانسه معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوباین شهری نزدیک به مارسی و در جنوب فرانسه است که به خاطر وجود معادن خاک رس، در ساخت سفال و سرامیک پیشرو بوده است.

قدمت سفال و سرامیک سازی اوباین به قرن 19 میلادی برمی گردد، هرچند درحال حاضر بیشتر کارخانه ها و کارگاه های سفال گری آن پس از انقلاب صنعتی تعطیل شده اما همچنان مهم ترین مرکز تولید سفال و سرامیک در فرانسه به شمار می آید.

نمایشگاه جاده ابریشم که از سال 2017 در این شهر برپا شده امسال نیز تمرکز خود را روی سفال و سرامیک گذاشته و به معرفی شیوه تولید این هنر در ایران پرداخته که با استقبال فرانسوی ها نیز مواجه شده است.

‏Barbara lepecheux راهنمای فرانسوی آشنا به تاریخ و هنر ایران نیز در این فرصت، کارگاه آموزشی را درباره تاریخچه سفال و سرامیک ایران برگزار کرد و به تفاوت شیوه تولید آن در دوره های مختلف تاریخی پرداخت.

همچنین در بخش دیگری درباره لعاب کاشی هایی که بیشتر در مساجد به کار می رود و عموماً نظر گردشگران خارجی را جلب می کند، توضیحاتی داده شد.

بر اساس اسناد تاریخی موجود، قدمت سفال ایران به دوازده هزار سال قبل می رسد.

پیش از برگزاری این نمایشگاه نیز تور آشنایی با مرکز سفال و سرامیک شهر اوباین با همراهی هنرمندان ایران و ازبکستان برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش سفال ایران در قطب سرامیک فرانسه + عکس

نمایش سفال ایران در قطب سرامیک فرانسه + عکس