مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 07:152019-05-21پزشكي

بیماری های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان


در سال 97 متاسفانه 45 درصد از مرگ و میرهای افراد سی سال به بالا در منطقه سیستان در اثر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در سال 97 متاسفانه 45 درصد از مرگ و میرهای افراد سی سال به بالا در منطقه سیستان در اثر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر میرزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه افتادن کمپین سراسری کنترل و پیشگیری از فشار خون در کشور راه اندازی این کمپین را به منظور جلوگیری و کنترل فشار خون بسیار حائز اهمیت دانست.

وی افزود: بیماری فشار خون اگر کنترل نشود می تواند بار مالی بسیار زیادی را بر دوش خانواده و همچنین کشور تحمیل کند.

میرزایی بیان کرد: متأسفانه در سال صد هزار نفر به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در اثر بیماری فشار خون جان خود را از دست می دهند که این خود نشان دهنده اهمیت بحث فشارخون و آگاهی بخشیدن به مردم و عموم جامعه درجهت پیشگیری و کنترل این بیماری است.

وی در مورد تعداد مبتلایان به فشارخون در منطقه سیستان افزود: بر طبق آماری که از طریق مراجعات به ثبت رسیده، 8 درصد جمعیت بالای 30 سال در منطقه سیستان مبتلا به فشارخون هستند ولی از آنجایی که امکان دارد که خیلی از افراد فشارخون داشته باشند ولی از وجود فشارخون در بدنشان مطلع نباشند نیازاست تا با مراجعه حضوری به مراکز درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان

بیماری های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان