مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 02:302019-05-20پزشكي

عواقب ضعیف شدن تیرآهن های بدن


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شایع ترین علامت بالینی پوکی استخوان که از ان به بیماری خاموش نیز یاد می شود را «بدون علامت بودن» آن خواند و گفت: - عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شایع ترین علامت بالینی پوکی استخوان که از ان به بیماری خاموش نیز یاد می شود را بدون علامت بودن آن خواند و گفت: هرچند ابتلاء به این بیماری در زنان شایع تر است ولی حتی مردان میانسال را نیز تهدید می کند.

دکتر محمد باقر اولیا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، پوکی استخوان را یکی از شایع ترین بیماری های متابولیک استخوان عنوان و اظهار کرد: در ادبیات پزشکی این بیماری با عنوان استئوپروزیس osteoporosis شناخته می شود و به معنی تخلخل استخوان است.

وی افزود: هرچند پوکی استخوان تعبیر نسبتاً شایعی در بین بیماران محسوب می شود اما فراوانی این بیماری بر خلاف آنچه تصور می شود، بر اساس ظهور علائم بالینی درد یا صدا دادن مفاصل نیست.

این فوق تخصص روماتولوژی، بیماری پوکی استخوان را جزو معدود بیماری های سیستمی بدن خواند و گفت: در حالت کلی، این بیماری بر اساس تظاهرات بالینی همچون درد، صدا دادن مفاصل یا بدن تشخیص داده نمی شود، بلکه تشخیص پوکی استخوان بر اساس یافته های تصویربرداری یا دانسیتومتری استخوان های بدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب ضعیف شدن تیرآهن های بدن

عواقب ضعیف شدن تیرآهن های بدن