مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 12:052019-05-19اقتصادي

ایران 768 هزار تن آب مجازی صادر کرد


درحالی که بحران آب همواره سرخط مهم ترین اخبار است، هم چنان شاهد صادرات آب مجازی در عرصه های مختلف هستیم و در این میان، محصولی مانند هندوانه، - به دلیل میزان بالای آبی که برای تولید آن در ایران صرف می شود، یکه تاز این میدان است.

درحالی که کارشناسان بر این باورند که حتی بارندگی های اخیر هم توجیهی برای صادرات اینگون محصولات نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آب مجازی، به آبی گفته می شود که در روند تولید فرایند کالاها و محصولات به کار برده شود اما به دلیل این که این آب استفاده شده، در محصول نهایی دیده نمی شود، به آن مجازی یا آب پنهانی می گویند؛ این آب حتی در محصولات مصنوعی و یا تهیه خوراکی هایی هم چون بیسکویت و شکلات نیز نهفته است، چراکه برای تولید آرد گندم بیسکویت هم آب مصرف شده و یا حتی زمانی که یک بطری آب معدنی می خریم، تصورمان این است که فقط آب داخل بطری، آب است، در حالی که برای تولید خود بطری نیز آب مصرف شده است.

به عنوان مثال برای هندوانه، گوجه فرهنگی، سیب زمینی و پیاز به عنوان بیش ترین و عمده ترین محصولات صادراتی هستند که اتفاقاً از نظر ارزشی چندان ارزآوری برای کشور نداشته اند.

چراکه به عنوان مثال، هر کیلوگرم هندوانه صادراتی، کمتر از 20 سنت ارزش دارد که البته اگر میزان مصرف آب در این محصولات را نیز در نظر بگیریم، ارزش صادراتی آن ها من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران 768 هزار تن آب مجازی صادر کرد

ایران 768 هزار تن آب مجازی صادر کرد