مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 12:052019-05-19اجتماعي

موریانه ها در حال خوردن حریم موزه نوش آباد


موزه ها، محلی در خدمت توسعه جامعه است که با حفظ میراث ملموس و ناملموس هر منطقه، محیطی را برای اهداف آموزشی و گردشگری ایجاد می کند، اما موزه مردم شناسی نوش آباد با گذشت 13 سال هنوز تکلیفی ندارد.

- یک فعال حوزه میراث فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: موزه ها از معدود مراکز فرهنگی هر منطقه هستند که می توانند فرهنگ و آداب گذشته را به نسل های آینده منتقل کنند به خصوص آنکه با حضور فناوری های نوین و تغییر الگوی زندگی، یک دست شدن فرهنگی و حتی گاهی فراموشی بنیان های هویتی یک جامعه آسان تر شده است.

سید جعفر فاطمی اظهار کرد: با پیگیری های مستمر انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد، مجوز راه اندازی موزه مردم شناسی این شهر، در مجموعه تاریخی شترخان توسط اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 1380 تصویب شد.

وی افزود: موزه مردم شناسی نوش آباد با 800 متر مربع مساحت و 400 متر مربع زیر بنا از آثار دوران قاجار است که با شماره 13115 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و قرار بر این بود که بعد از خریداری ساختمان موزه توسط شهرداری نوش آباد، تجهیز و مرمت آن توسط اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل انجام شود.

یک فعال حوزه میراث فرهنگی، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با تأخیر و توقف طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موریانه ها در حال خوردن حریم موزه نوش آباد

موریانه ها در حال خوردن حریم موزه نوش آباد