مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 11:552019-05-15پزشكي

محصولات کشاورزی همدان سالم است؟


یکی از مهمترین دغدغه های مصرف کنندگان محصولات غذایی، سلامت آنهاست.

ریشه این نگرانی ها کاربرد متراکم نهاده های شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و باقیمانده سموم و کودها و مواد هورمونی، - آنتی بیوتیک ها، افزودنی ها و مکمل های رشد در این محصولات است که سلامتی انسان را به خطر می اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند کنترل عوامل بیماری زای گیاهی با استفاده از سموم و کودهای شیمیایی مفید است اما استفاده از این سموم و کودهای شیمیایی می تواند باعث صدمه زدن به سلامت انسان شود.

تولید محصول سالم فقط به تولیدات گیاهی محدود نمی شود بلکه امروزه تولیدات دامی ما نیز از مصرف هورمون ها و آنتی بیوتیک ها مصون نمانده، به طوری که مصرف این مواد در بسیاری از مرغداری ها رواج یافته است.

توصیه های متخصصان سلامت غذایی درباره خطرات فراوان باقیمانده کودها و سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی و هشدارهای کارشناسان محیط زیست درباره آلودگی های خطرناک طبیعت؛ ازجمله آلودگی مخازن آب های زیرزمینی و خاک مزارع به وضوح نشان می دهد که تولید محصول سالم باید به عنوان یکی از اولویت های سیاست های عمومی بخش کشاورزی موردتوجه سیاست گذاران قرار گیرد.

همدان کمترین میزان مصرف سم را دارد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست تخصصی محصول سالم که در دفتر خبرگز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات کشاورزی همدان سالم است؟

محصولات کشاورزی همدان سالم است؟