مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 10:352019-05-15پزشكي

یک سوم جمعیت بالای 30 سال ایران فشارخون دارند


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از فشارخون بالا به عنوان یکی از تهدیدات جدی در حوزه سلامت نام برد و گفت: فشار خون بیماری است که به صورت خزنده و خاموش حرکت کرده و معمولاً در بیماران نشانه یا علائم بالینی خیلی واضح ایجاد نمی کند.

- دکتر نوید دانایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فشارخون بالا یکی از جدی ترین زمینه های بروز دیگر امراض و خصوصاً بیماری های کلیوی و سکته های قلبی و مغزی است.

وی با اذعان به اینکه یک سوم جمعیت بالای 30 سال ایران به این بیماری دچار هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد مبتلایان به این بیماری معمولاً از بیماری خود خبر ندارند، ضمن اینکه بیش از نیمی از آنها نیز که از فشارخون خود مطلع اند به موقع به دنبال اقدامات درمانی و یا حداقل درمان مؤثر خود نمی روند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه این مبتلایان معمولاً وقتی عوارض بیماری خود را نشان می دهد به پزشک مراجعه می کنند، افزود: بسیاری از کسانی که دچار این بیماری بوده و از آن بی خبرند بعد از ظاهر شدن عوارض و بروز سکته های قلبی و مغزی و یا نارسایی های کلیوی، تازه در صدد درمان برمی آیند که همین ویژگی ها سبب شده که این بیماری به صورت خاموش سالانه منجر به مرگ و یا بروز عوارض جدی برای مبتلایان به این بیماری خطرناک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم جمعیت بالای 30 سال ایران فشارخون دارند

یک سوم جمعیت بالای 30 سال ایران فشارخون دارند