مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 07:402019-05-15اقتصادي

وابستگی ما به نفت خلاصی ندارد!


رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است کاهش وابستگی به نفت زمانی اتفاق می افتد که منابع و تسهیلات بانکی به سمت بخش های تولیدی برود و مردم رغبت کنند کالای با کیفیت ایرانی را بخرند.

- ابوالفضل فتح الهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از چند سال گذشته بحث کاهش وابستگی به نفت مطرح شده و حتی دورنمای آن در چشم انداز 1404 هم پیش بینی شده است ولی سرمایه گذاری های درست و منطقی در حوزه های تولید، صنعت و کشاورزی از طریق بخش داخلی و خارجی اتفاق نیفتاده است، لذا ایده آل است که انتظار داشته باشیم امروز از وابستگی به نفت خلاص شویم.

به اعتقاد وی، وابستگی ما به درآمدهای نفتی کم نمی شود مگر آنکه سرمایه گذاری مناسب و اصولی در بخشهای تولیدی کشور صورت گیرد و به موازات رونق تولید، صادرات کشور هم رشد قابل توجهی داشته باشد.

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه تولید و صادرات وابسته به یکدیگرند، گفت: اگر تولید در داخل رونق بگیرد به توسعه صادرات کشور کمک می کند.

ما با تولید محصولات کیفی در بازارهای جهانی رقابت پذیر می شویم و توسعه صادرات غیرنفتی گام مؤثری در کاهش وابستگی به نفت خواهد بود.

فتح الهی تصریح کرد: علیرغم ظرفیت های بالایی که در حوزه صادرات داریم اما به دلیل عدم برنامه ریزی و اهمیت و توجه لازم به این بخش از اقتصادی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی ما به نفت خلاصی ندارد!

وابستگی ما به نفت خلاصی ندارد!