مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اردیبهشت 1398 ساعت 11:412019-05-14پزشكي

آمار وزیر بهداشت از بیماری ایرانیان/ 15 میلیون نفر فشار خون دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: در دورانی توانستیم چند بیماری مسری را با 5 دلار ریشه کن کنیم، - نمکی با اشاره به مصرف بالای نمک در کشور گفت: 15 میلیون ایرانی فشار خون بالا دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: در دورانی توانستیم چند بیماری مسری را با 5 دلار ریشه کن کنیم، ریشه کنی تمام این بیماری ها با انجام واکسیناسیون 5 دلاری انجام شد.

وی گفت: در آن دوران به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت می دانستیم تمام کشور هایی که مثل ما از سنگلاخ بیماری های واگیردار عبور کردند ممکن است با موضوع بیماری های غیرواگیردار مواجه شوند، به همین دلیل 29 سال قبل اداره کل مبارزه با بیماری های غیرواگیر در کشور ایجاد شد که توجه مسؤولین نظام سلامت به این سمت برود و از بیماری های غیرواگیر غافل نشوند و بار طاقت فرسای این بیماری ها به ما تحمیل نشود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همکاران ما از سه سال قبل این کار را آغاز کردند و موضوع بیماری های غیرواگیر پرداختند آنچه در نظام سلامت به عنوان منابع در سال های اخیر تخصیص دادیم سهم 6 درصدی جی دی پی به بالای 9 درصد رسید و نمی توانیم بیش از این را طلب کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار وزیر بهداشت از بیماری ایرانیان/ 15 میلیون نفر فشار خون دارند

آمار وزیر بهداشت از بیماری ایرانیان/ 15 میلیون نفر فشار خون دارند