مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 23:012019-04-24اقتصادي

ماجرای یک تفکیک جنجالی


حدود یک سال از لایحه جنجالی دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می گذرد؛ موضوعی که هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

- مجله فارس پلاس: سال 1390 بود که دولت و مجلس با هدف کوچک سازی دولت و چابک سازی اداری، وزارتخانه بازرگانی را با وزارتخانه صنعت و معدن ادغام کردند.

اما حالا پس از گذشت فقط 8 سال همه چیز به خانه اول برگشته و این بار بحث تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه بازرگانی و وزارتخانه صنعت و معدن حرف و حدیث فراوانی در محافل خبری و کارشناسی ایجاد کرده است.

  چرا دولت به فکر احیای وزارت بازرگانی افتاد؟ یک سال از اولین زمزمه های احیای وزارت بازرگانی از زبان دولتمردان می گذرد که این بار جدی تر و با پیگیری آنان در حال رایزنی در این خصوص هستند.

پس از ناکامی در توزیع کالاهایی که با ارز 4200 تومانی در کشور رخ داد، برخی از مدیران، علاج را در احیای وزارت بازرگانی معرفی کردند.

در نقطه مقابل، جمعی از کارشناسان نیز این امر را رواج دلالی می دانند که نه تنها دردی از مصرف کنندگان دوا نمی کند، بلکه بر دردهای قبلی نیز اضافه خواهد شد.

اولین مخالفان این تفکیک، کارآفرینان و فعالان صنعتی هستند که معتقدند در شرایط فعلی اقتصادی، احیای وزارت بازرگانی آخرین میخ بر تابوت تولید است، آن هم در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای یک تفکیک جنجالی

ماجرای یک تفکیک جنجالی