مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 07:552019-04-24اقتصادي

بازار دو نرخی؛ راه حل بحران کاغذ!؟


رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، تامین مواد اولیه، کاهش صادرات و مسائل مربوط به مالیات را از جمله مشکلات صنعت چاپ عنوان کرد و گفت که همانطور که ارز سه نرخ دارد این امکان وجود داشت که کاغذ نیز با دو نرخ به فروش برسد، - در این شرایط کاغذ با میانگین این قیمت ها در بازار به فروش می رسید که به مراتب کمتر از قیمت فعلی بود.

بابک عابدین در گفت وگو با ایسنا، بزرگترین مشکل صنعت چاپ و بسته بندی در سال گذشته را تأمین مواد اولیه عنوان و اظهار کرد: ماشین آلات این صنعت نیز شامل قطعاتی است که در صورت خرابی باید به کشور وارد شود و در مواردی شاهد بودیم به دلیل اینکه واردات قطعه الکترونیکی مورد نیاز باید حتماً در سامانه نیما ثبت می شد خط تولید یک کارخانه بیش از یک ماه تعطیل بود.

وی افزود: از طرف دیگر در سال گذشته هزینه سنگینی برای تهیه کاغذ، زینک و سایر مواد اولیه به صنعت چاپ تحمیل شد و افزایش قیمت ها منجر به کاهش تقاضا نیز شد.

به گفته رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، قیمت کاغذ تحریر در سال 1397 نسبت به سال 1396 چهار برابر شد.

عابدین همچنین مسائل مربوط به بخش مالیات را از دیگر مشکلات این بخش دانست و تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی سال گذشته اعلام کرده بود که واحدهایی با درآمد زیر سه میلیارد تومان ملزم به نگهداری دفاتر قانونی نیستند و باید تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار دو نرخی؛ راه حل بحران کاغذ!؟

بازار دو نرخی؛ راه حل بحران کاغذ!؟