مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 07:252019-04-24حوادث

کودکان و چالش شماره های اضطراری


یک روانشناس با تاکید بر ضرورت آموزش شماره های اضطراری به کودکان گفت که باید نحوه مواجهه کودکان با این شماره ها در شرایط اضطراری نیز با آنها تمرین شود.

- مژگان ناقل در گفت و گو با ایسنا درباره نحوه مواجهه کودکان با اپراتور مراکز امدادی و انتظامی اظهارکرد: بسیاری از کودکان و حتی در مواردی نوجوانان در زمان وقوع حوادثی برای خود، والدین یا محیط اطرافشان چگونگی تماس با نیروهای امدادی یا انتظامی را نیاموخته اند و اگر زمانی که تنها هستند برای آنها حادثه ای اتفاق بیفتد نمی توانند تصمیم درستی گرفته و با مدیریت شرایط با مراکز امدادی تماس بگیرند.

چرا که اکثر افراد حین بروز حوادث توانایی مدیریت شرایط را از دست می دهند و به واسطه آن ممکن است عکس العمل های احساسی از خود بروز دهند و زمانی به فکر تصمیم منطقی بیفتند که دیر شده باشد.

این روانشناس با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث اولین کاری که باید به ذهن یک فرد خطور کند تماس با نیروهای امدادی است، گفت: در بسیاری از موارد این اتفاق با گذشت زمان همراه است و افراد شاید زمانی به این فکر بیفتند که مدت زمان طلایی از دست رفته باشد.

وی ادامه داد: اینکه نحوه تماس با نیروهای امدادی و انتظامی در زمان وقوع حوادث را از کودکی به افراد آموزش دهیم نه تنها می تواند در بزرگسالی افراد تأثیرگذار باشد و افراد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان و چالش شماره های اضطراری

کودکان و چالش شماره های اضطراری