مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:302019-04-23پزشكي

بیماری های غیرواگیر از معضلات اصلی حوزه سلامت است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر بیماری های غیرواگیر از معضلات اصلی حوزه سلامت در کشور و جهان محسوب می شود، - گفت: ناکافی بودن فعالیت فیزیکی، بی توجهی به سبک زندگی سالم و .

از مهمترین عوامل خطر است.

محمد عباسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سلامتی، حق همه مردم است، اظهار کرد: مراقبت های اولیه بهداشتی یک زیر بنای ضروری برای نیل به پوشش همگانی سلامت است.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش بی وقفه نظام های سلامت در جهان، هنوز تا دستیابی به سلامت همگانی به عنوان یک حق پایه و انسانی فاصله زیادی باقی مانده است، به طوری که حداقل نیمی از جمعیت جهان هنوز تحت پوشش کامل مراقبت های اولیه بهداشتی قرار نگرفته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی شعار مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت را با موضوع مراقبت های اولیه بهداشتی به عنوان موضوع مورد اولویت و شعار سال 2019 روز جهانی بهداشت و به عنوان یک راهکار در دستور کار قرار داده است.

عباسی دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه و با کیفیت را پایه ای برای پوشش همگانی سلامت دانست و افزود: مراقبت های بهداشتی اولیه باید سطح اول تماس با سیستم بهداشتی باشد، جایی که افراد، خانواده ها و جوامع بیشتر مراقبت های بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های غیرواگیر از معضلات اصلی حوزه سلامت است

بیماری های غیرواگیر از معضلات اصلی حوزه سلامت است