مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:302019-04-23پزشكي

تکذیب خرید و فروش ملخ در فارس از سوی معاون علوم پزشکی شیراز


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موضوع خرید و فروش ملخ در برخی شهرستان های جنوبی استان فارس را شایعه خواند و تکذیب کرد.

- عبدالرسول همتی در گفت وگو با ایسنا، اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر خرید و فروش ملخ در برخی شهرستان های جنوبی استان فارس به ویژه گراش را شایعه خواند.

وی با بیان اینکه شایع شدن موضوع خرید و فروش ملخ به دلیل انتشار اخبار حمله دسته های این حشره به مزارع در کشور مطرح شده است، گفت: ما در حال تهیه بیانیه ای با هدف ارتقاء آگاهی مردم در خصوص ملخ و مصرف خوراکی آن هستیم.

همتی در عین حال گزارش هایی مبنی بر صید ملخ زنده در برخی نقاط استان فارس را تایید و اضافه کرد: اینکه به لحاظ شرعی استفاده خوراکی این حشره چه شرایطی دارد، بی اطلاع هستم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تاکید کرد که مصرف خوراکی ملخ مرده، خطرناک است، گفت: ملخ ها بر اثر سمپاشی از بین رفته و بقایای آن در سطح مزارع و مراتع پراکنده است.

همتی تاکید کرد که با وجود سامانه ارتباطی در حوزه بهداشت، اطلاع رسانی سریع در خصوص بروز هرگونه مشکل بهداشتی انجام می شود اما تاکنون در خصوص بروز مشکل به واسطه مصرف ملخ، گزارشی اعلام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب خرید و فروش ملخ در فارس از سوی معاون علوم پزشکی شیراز

تکذیب خرید و فروش ملخ در فارس از سوی معاون علوم پزشکی شیراز