مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:212019-04-23سياسي

معماری ایرانی ـ اسلامی، شاید «وقتی دیگر»...


امروزه دیگر بناها حال و هوای گذشته را ندارد، بسیاری از معماران در پروژه هایی کار می کنند که از روح آرامش و آسایش تهی است و تنها یک سقف و چاردیواری است اما از احساس آرامش ناشی از یک معماری اصیل در آن خبری نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، روز بزرگداشت شیخ بهایی، شاعر، فیلسوف و ریاضیدان قرن دهم هجری روز معمار نامگذاری شده است روزی که باید معماری ایرانی ـ اسلامی که اصالت آن در دنیا مثال زدنی است، ارج نهاده شود.

ارزش فرهنگی و تاریخی معماری ایرانی نه تنها در آسایش و آرامش یک سقف هویداست بلکه بعد از سال ها نیز هنوز می توان به آن دلخوش کرد و در بناهای مختلف به آن فخر فروخت.

امروزه دیگر بناها حال و هوای گذشته را ندارد، بسیاری از معماران پروژه هایی کار می کنند که از روح آرامش و آسایش تهی است و تنها یک سقف و یک چاردیواری است برای زندگی کردن؛ اما از احساس آرامش ناشی از یک معماری اصیل در آن خبری نیست که بخشی از آن به مشکلات اقتصادی و شرایط اجتماعی و بخشی به نوع معماری برمی گردد.

اما با به فراموشی رفتن معماری اصیل ایرانی، کپی برداری از غرب نیز در معماری ما نفوذ کرد و این مسئله اکنون معماری اصیل ایرانی نفی می کند چراکه همچنان به وفور در ساخت و سازها دیده می شود و روح آرامش را از بناها می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماری ایرانی ـ اسلامی، شاید «وقتی دیگر»...

معماری ایرانی ـ اسلامی، شاید «وقتی دیگر»...