مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 23:212019-04-22سياسي

پاسخ وزارت بهداشت به 11 هزار امضای کمپین «ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی»


موضوع طرح ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی از جمله مباحثی است که مخالفان زیادی به همراه داشته است، اما به اعتقاد کارشناسان اجرای این طرح می تواند به تربیت پزشکان متخصص کمک شایانی کند.

- خبرگزاری فارس-گروه سلامت: محمد رضازاده: اواخر فرودین ماه سال گذشته بود که سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی از سیاست وزارت بهداشت برای تغییر در روند ادامه تحصیل پزشکان عمومی خبر داد.

بر اساس اظهارات میرزاده وزارت بهداشت در سیاست های جدید خود مد نظر دارد تا ادامه تحصیل پزشکی تا فوق تخصصی به صورت پیوسته نباشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نداشتن ارتباط مستقیم پزشکان و متخصصان با مردم جامعه و خودداری این افراد از حضور در مناطق محروم پس از اتمام تحصیل را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرد.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت این تصمیم مورد استقبال اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز قرار گرفته است و افراد پس از پایان مقطع پزشکی باید یک دوره خدمتی حداقل سه ساله بگذراند و با مردم و جامعه ارتباط داشته باشد و یافته های علمی خود را به صورت عملی به کار گیرد و بعد از آن به دوره تخصص بروند.

کمپینی با 11هزار امضا این اظهارات با واکنش گسترده طیف پزشکان عمومی مواجه شد، به طوری که دانشجویان و پزشکان با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت بهداشت به 11 هزار امضای کمپین «ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی»

پاسخ وزارت بهداشت به 11 هزار امضای کمپین «ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی»