مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 14:552019-04-22بين الملل

سوریه 2019 عراق 2003 نیست


اعلام خروج آمریکا از سوریه انتقاداتی را از جانب دوستان و دشمنان دونالد ترامپ به همراه داشت، اما با استقبال گروهی هم همراه شد.

حامیان اقدام ترامپ به درستی اشاره می کنند که طرفداران حضور آمریکا در سوریه همان کسانی هستند که ما را به جنگ عراق کشاندند.

- به استدلال آنها، اقدام آنها اشتباه بود و اکنون هم اشتباه است.

اما اوضاع سوریه در سال 2019 را می توان با عراق در سال 2003 مقایسه کرد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساموئل سویینی، از کارکنان سابق کنگره و نویسنده و مترجم مستقر در خاورمیانه در تحلیلی برای نشنال اینترست درباره تحولات سوریه بیه بیان دیدگاه های شخصی اش پرداخته و می نویسد: طی چند ماه گذشته وضعیت حضور آمریکا در سوریه فراز و نشیب های بسیاری داشته است.

اطلاعیه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در دسامبر گذشته مبنی بر خروج تمام نیروهای ایالات متحده از این کشور، آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن، همچون شوکی برای ارتش، برای بسیاری در داخل ارتش و خصوصا افراد حاضر در شمال سوریه بود که نیروهای آمریکایی در آنجا فعال هستند.

پس از آن اعلام شد که ایالات متحده 400 نیرو در این کشور نگه می دارد که مسوولیت را به سمت متحدان سوق دهند تا این تعادل متزلزل را که اکنون در شمال این کشور وجود دارد، حفظ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه 2019 عراق 2003 نیست

سوریه 2019 عراق 2003 نیست