مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 11:102019-04-22پزشكي

چربی خون بالا در 25 درصد از دانش آموزان ایرانی


معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه 25 درصد از دانش آموزان در کشور چربی خون بالا دارند، گفت: از هر 10 نوجوان یکی چاق است، یکی اضافه وزن دارد و یکی هم دچار چاقی شکمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج حریرچی در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون نفر سفیر سلامت دانش آموزی در کشور داریم، گفت: 16 درصد جمعیت دانش آموزی کشور یعنی به ازای هر 10 دانش آموز یک نفر سفیر سلامت محسوب می شود که این دانش آموزان نقش کلیدی در سلامت خود، خانواده و جامعه ایفا می کنند.

وی افزود: طبق مستندات علمی می دانیم که سلامت آینده و نسل بعدی کشور با رفتارهای دوران نوجوانی شکل می گیرد.

عمده رفتارهای مربوط به سلامتی نیز در دوران دانش آموزی و نوجوانی شکل می گیرد و بسیاری از رفتارهای پرخطر در همین سن ایجاد می شود؛ یعنی رفتارهایی که منجر به چاقی، کم تحرکی، مصرف غذای ناسالم، تمایل به مصرف دخانیات یا مواد مخدر و یا تمایل به رفتارهای پرخطر جنسی می توانند از همین دوران شکل گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر 10 نوجوان و دانش آموز ما هشت نفرشان روزانه کمتر از نیم ساعت فعالیت ورزشی دارند، افزود: این در حالیست که توصیه ما برای هر نفر این است که روزانه یک ساعت فعالیت ورزشی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چربی خون بالا در 25 درصد از دانش آموزان ایرانی

چربی خون بالا در 25 درصد از دانش آموزان ایرانی