مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 ساعت 04:062019-04-21اجتماعي

باران به جای ستاد، دریاچه ارومیه را احیا کرد/ زین پس را دریابید!


شیوا نقدی، دریاچه ی ارومیه، دریاچه ای در میان دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که آب بسیار شوری دارد و بیشتر از رودخانه های زرینه رود، - سیمینه رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود.

دریاچه ارومیه بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا از نظر مساحت شناخته می شود و همچنین ششمین دریاچه بزرگ آب شور در جهان به شمار می رود.

تنوع زیستی متعددی در دریاچه وجود دارد، که بر اساس لیست تنوع زیستی پارک ملی که در سال 2014 و 2016 ارائه شد، پارک ملی دریاچه مسکن 62 گونه باکتری و آرکئوباکتر، 42 گونه قارچ های میکروسکوپی، 20 گونه جلبک، 311 گونه گیاه، 5 گونه نرم تنان دو کفه ای (رودخانه های جزایر)، 226 گونه از پرندگان، 27 گونه خزنده و دوزیست و 24 گونه از پستانداران است.

همچنین دست کم 47 گونه فسیل در این دریاچه یافت می شود.

دریاچه ارومیه را می توان دریاچه ای با یک صد جزیره کوچک سخره ای دانست که این سخره ها محل توقف پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، کفچه نوک، اکراس، لک لک، اردک پیسه، نوک خنجری، چوب پا، و مرغ نوروزی است.

از اواسط دهه 80 این دریاچه شروع به خشک شدن کرد؛ بررسی تصاویر ماهواره ای در سال 2015 نشان دهنده خشکی 88 درصدی دریاچه ارومیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران به جای ستاد، دریاچه ارومیه را احیا کرد/ زین پس را دریابید!

باران به جای ستاد، دریاچه ارومیه را احیا کرد/ زین پس را دریابید!