مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 09:102019-04-20سياسي

یک استاد حوزه علمیه:منتظر نمی تواند نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد


یک استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انتظار یک عمل است، گفت: امروز نمی توانیم نسبت به مشکلات مردم و جامعه بی تفاوت باشیم انسان منتظر باید حرکت کند ولو این حرکت با گوش دادن به درد و دل مردم باشد؛ - که اگر انسان منتظر این گونه عمل کند می تواند خود را منتظر امام عصر خویش بداند.

حجت الاسلام میثم درگاهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نکته مهم و اساسی در موضوع انتظار این است که انتظار یک عمل است.

این اعمال شامل اعمال درونی و بیرونی است؛ در اعمال درونی باید امام زمان خود را بشناسیم؛ روایت نبوی مَنْ مَاتَ بِغَیرِ إِمَامٍ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیهً؛ کسی که بدون امام بمیرد؛ به مرگ جاهلی مرده است معروف و مشهور است که اهل شیعه و سنت آن را ذکر کرده اند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در روایتی از شیعیان درخواست می کند که کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شیناً، قولوا للناس حسنا واحفظوا السنتکم و کفوا عن الفضول و قبح القول؛ (شیعیان) زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیکو سخن بگویید، و زبانتان را حفظ کنید و از زیاده روی و زشت گویی بازدارید.

وی با اشاره به اینکه اعمال و رفتار ما به گونه ای باشد که مورد رضایت امام عصر (عج) واقع شود، عنوان کرد: کسانی که گوی سبقت را از دیگران ربودند و رشد کردند و تقرب الهی پیدا کردند افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک استاد حوزه علمیه:منتظر نمی تواند نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد

یک استاد حوزه علمیه:منتظر نمی تواند نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد