مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 09:552019-04-19بين الملل

علاقه مندی ریاض علاقمند به همکاری با مسکو در زمینه برنامه های فضایی


سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود رییس کمیته فضایی عربستان که در رأس هیئتی به روسیه سفر کرده است، با دیمیتری راگوزین، رییس سازمان فضایی روسیه، - روسکاسموس، در مسکو دیدار کرد.

در این نشست، اعضای هیئت سعودی علاقه خود را در مورد همکاری عربستان با فدراسیون روسیه در زمینه پروازهای سرنشیندار و سامانه های ناوبری ماهواره ای ابراز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سخنگوی روسکاسموس در مورد مذاکرات بین دو کشور گفت عربستان سعودی علاقه مند به تعمیق روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف فضایی نظیر آموزش شهروندان سعودی برای سفر به فضا، بهره برداری از سیستم های ماهواره ای ناوبری (و فناوری های مرتبط با آن)، سنجش از دور و توسعه مشترک فناوری فضایی از جمله زیرساخت های زمینی فناوری فضایی است.

در این نشست، موضوعاتی مانند توانایی های همکاری بین دو کشور در زمینه اکتشاف مسالمت آمیز و استفاده از فضا، فرصت ها و توانیی های روسیه در زمینه هواشناسی و غیره توسط دیمیتری لازکولف توسط مدیر گلاوکاسموس مطرح گردید.

دیدار هیئت دولت سعودی تا آوریل 20 ادامه خواهد یافت و بنا به گفته سخنگوی روسکاسموس این گروه در سفر خود از تعدادی از شرکت های روسی مرتبط با دستاوردهای صنعت موشکی و فضایی روسیه بازدید و با کارشناسان و مسئولان آن ها مذاکراتی خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاقه مندی ریاض علاقمند به همکاری با مسکو در زمینه برنامه های فضایی

علاقه مندی ریاض علاقمند به همکاری با مسکو در زمینه برنامه های فضایی