مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 08:302019-04-19اقتصادي

ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت


مسوولان می گویند دغدغه برای آب شرب در مکان هایی که از آب های سطحی استفاده می کنند، حداقل یک سال و در برخی مناطق دو تا سه سال برطرف شده و پیش بینی می شود که مشکلی از این بابت وجود نخواهند داشت، - اما این مساله به معنای جبران منابع آب زیرزمینی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران از جمله کشورهایی است که سطح مناسبی از دسترسی 99 درصد جمعیت شهری و 75 درصد روستاییان به آب آشامیدنی را فراهم کرده است.

در کنار این دستاورد مهم، جوامع انسانی متأثر از تنش های آبی در سال های اخیر در ایران به شدت افزایش یافته به طوری که در تابستان 1397، بیش از 40 درصد جمعیت کشور تحت تنش آبی بودند.

پس از باران های سیل آسا که همزمان با آغاز سال 1397 اتفاق افتاد، این سوال ایجاد شد که آیا باران های اخیر می تواند فاصله ایران را با بحران آب زیاد کند؟ اما کارشناسان بر این عقیده اند که این انتظار که افت های سال های قبل کمبود آب در ایران هم جبران شود، خیلی منطقی نیست، چرا که باران های یک ساله نمی تواند مشکلات چندین ساله را برطرف کند.

در این باره، محمد حاج رسولی ها - مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران - در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال تاکید کرد که با اتکا به یک سال بارندگی نمی توان در مورد این مساله قضاوت کرد، اما بسیاری از بخش هایی که به خط قرمز نزدیک شده بود، شرایط بهتری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت

ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت