مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 03:302019-04-19اجتماعي

تغییر کاربری شاهرگ های طبیعت ایران


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی یزد گفت: تغییر کاربری های غیراصولی، فاجعه سیلاب ها را افزایش می دهد.

- رضا باقری فهرجی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که مسیل ها و رودخانه ها رگهای طبیعت هستند، اظهار کرد: این رودخانه ها وظیفه تغذیه به اجزای طبیعت را برعهده دارند بنابراین هرگونه دخل و تصرف در این شاه رگهای حیاتی می تواند خسارت جبران ناپذیری را به طبیعت و محیط زیست وارد کند.

وی با اشاره به این که در چنین شرایطی انسداد و حذف رودخانه ها و مسیل ها موجب تشدید سیلاب و ناپایداری در پایین دست می شود، افزود: لذا اجرای عملیات های عمرانی و طرح های کنترل سیل در بالادست نباید منجر به از بین رفتن و حذف حرایم رودخانه ها و به طور کلی امهال رودخانه ها و مسیلها در پایین دست شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی یزد، گفت: توجه به حفظ مسیل ها یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که باید برنامه ریزان شهری و روستایی و همچنین مردم به آن توجه کنند.

باقری فهرجی در ادامه با بیان این که نباید در خشکسالی های یک دهه گذشته مدیریت عرصه حوزه های آبخیزداری در بالا دست و ساماندهی رودخانه ها را فراموش کرد، تصریح کرد: این فراموشی در نهایت منجر به تجاوز به حریم رودخانه، مسدود نمودن آبراهه ها در حوزه های آبخیزداری بالا دست و حذف رودخانه ها در شهرها می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری شاهرگ های طبیعت ایران

تغییر کاربری شاهرگ های طبیعت ایران