مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 03:002019-04-18سياسي

رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می کند


یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای منتفی کردن کنوانسیون های مطرح در مجمع تشخیص موضع دشمنان را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تقویت می کند.

- علیرضا رحیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این که برخی تحلیلگران بخواهند تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه در گروه های تروریستی را با رسیدگی به کنوانسیون های CFT و پالرمو مرتبط کنند نوعی اشتباه در برداشت است و نشان می دهد فاصله زیادی با واقعیت دارند؛ چرا که حرکت غیرمنطقی آمریکا قاعدتا ارتباطی با موضوع FATF ندارد.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی که در کنوانسیون CFT آمده مرجع تعیین شان شورای امنیت سازمان ملل است و ما حق تحفظی را پیش بینی کردیم به این معنی که شورای عالی امنیت ملی ما صالح به تعیین گروه های تروریستی است.

در نتیجه اولا آمریکا به عنوان یک کشور قوانینی تصویب می کند که جنبه الزام آور برای کشورهای دیگر ندارد و دیگر این که آمریکا در قالب کنوانسیون اقدام نکرده، بلکه این اقدام یک جانبه یک کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیش از 150 کشور به کنوانسیون CFT و پالرمو ملحق شده اند، ادامه داد: هدف مبارزه با تروریسم و مقابله با تامین مالی تروریسم همچنان در جای خود برقرار است و ایران عزم قاطع خود برای مبارزه با تروریسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می کند

رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می کند