مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 ساعت 14:112019-04-18پزشكي

کنترل بیماری پارکینسون با حسگر حرکتی به کمک دانشمند ایرانی


پژوهشگران دانشگاه فلوریدا آتلانتیک به سرپرستی «بهناز قرآنی» حسگرهای حرکتی توسعه داده اند که بیماران مبتلا به پارکینسون توسط آنها می توانند علائم این بیماری را کنترل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از .

fau.

edu ، پژوهشگران دانشگاه فلوریدا آتلانتیک به سرپرستی بهناز قرآنی (Behnaz Ghoraani) حسگرهای حرکتی توسعه داده اند که بیماران مبتلا به پارکینسون توسط آنها می توانند علائم این بیماری را کنترل کنند.

بیماری پارکینسون (PD) یک اختلال مزمن و پیشرفته عصبی است که حدود 6 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و انتظار می رود این نرخ تا سال 2040 دو برابر شود.

پارکینسون چند علامت اصلی دارد که می توان به ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل اشاره کرد.

در مراحل اولیه بیماری، ارتعاش اندام ملایم و معمولاً در یک طرف بدن وجود دارد و احتیاجی نیز به درمان ندارد؛ اما با پیشرفت بیماری فردی که دست لرزان خود را در جیب یا پشت خود پنهان می کند یا چیزی را برای کنترل ارتعاش مدام در دست می گیرد، دیگر قادر به پنهان کردن لرزش های شدید اندام به ویژه به هنگامی که می خواهد تمرکز بیشتری به خود دهد، نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیماری پارکینسون با حسگر حرکتی به کمک دانشمند ایرانی

کنترل بیماری پارکینسون با حسگر حرکتی به کمک دانشمند ایرانی