مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 فروردین 1398 ساعت 11:002019-04-03پزشكي

کشف روش عجیب تولیدمثل نوعی مارمولک در استرالیا


محققان استرالیایی موفق به کشف نوعی مارمولک از نوع سقنقور (اسکینک) شدند که در یک دوره بارداری تخم گذاری کرده و سپس زنده زایی می کند.

- محققان استرالیایی موفق به کشف نوعی مارمولک از نوع "سقنقور" (اسکینک) شدند که در یک دوره بارداری تخم گذاری کرده و سپس زنده زایی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان دانشگاه سیدنی یک مارمولکِ سقنقور سه پنجه ای کشف کرده اند که ابتدا سه تخم گذاشته و پس از چند هفته یک نوزاد زنده به دنیا می آورد.

به گفته محققان، این نخستین باری است که تخم گذاری و زنده زایی در یک زایمان در یک جانور مهره دار مشاهده می شود و از این نظر بسیار غیرمعمول است.

پیش تر نیز محققان این گونه را از آن جایی که دستگاه تناسلی دوجانبه داشته و در برخی مناطق مانند نیو ساوث ولز شمالی زنده زایی و در برخی مناطق دیگر مانند سیدنی تخم گذاری می کند، گونه ای عجیب می دانسته اند.

اما نکته جالب توجه جدید توانایی انتخاب این جانور برای زنده زایی یا تخم گذاری است.

تحقیقات قبلی نشان می داد در صورتی که یک مارمولکِ سقنقور از نیو ساوث ولز به سیدنی برده شود، هم چنان به زنده زایی خود ادامه می دهد و هم چنین در صورتی که یک مارمولکِ سقنقور از سیدنی به نیو ساوث ولز برده شود، هم چنان به تخم گذاری خود ادامه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف روش عجیب تولیدمثل نوعی مارمولک در استرالیا

کشف روش عجیب تولیدمثل نوعی مارمولک در استرالیا