مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 فروردین 1398 ساعت 23:102019-03-25اقتصادي

تغییر اقلیم و تجاوز به حریم رودخانه ها علت وقوع سیل های مکرر


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها ضمن اشاره به این که در سیل اخیر شمال کشور پدیده تغییراقلیم و مدیریت نشدن حوضه های آبخیز پایین دست دخیل بوده اند، - گفت: تجاوز به حریم رودخانه ها و ساخت و ساز و توسعه فعالیت های عمرانی در مجاورت کانال ها و آبراهه ها سبب شده است که مسیرهای عبور سیلاب در مناطق شهری بسته شود.

ابوالقاسم حسین پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه استان های شمالی کشور به ویژه مازندران جزو مناطق سیل خیز هستند، اظهار کرد: تغییر اقلیم سبب به هم ریختن الگوی بارش ها شده است و در سال های اخیر شاهد افزایش شدت بارش های تند با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه این گونه بارش ها وقوع سیلاب ها را تشدید کرده است، تصریح کرد: در سیل اخیر مازندران مجموعه اقدامات نادرستی که در حوضه های آبخیز پایین دست اتفاق افتاده سبب وقوع چنین سیلابی شده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: در حوضه های آبخیز بالادست وقوع سیلاب مازندران، در برخی نقاط با اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری به ویژه احداث سازه های مشبک سرشاخه گیر، سیل تا حدودی کنترل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم و تجاوز به حریم رودخانه ها علت وقوع سیل های مکرر

تغییر اقلیم و تجاوز به حریم رودخانه ها علت وقوع سیل های مکرر