مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 فروردین 1398 ساعت 20:362019-03-25اقتصادي

احتمال افزایش دبی خروجی سدها درخوزستان تا 1/5 برابر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، هوشنگ حسونی زاده بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران خوزستان با بیان اینکه میزان بارش ها از صبح تا ظهر امروز نشان دهنده بارش های بالای 100میلی متر در ورودی های حوزه های مختلف است، اظهار کرد: در حوزه رود دز نیز بالای 100میلی متر بارش داشتیم و براساس پیش بینی ها دو پیک بارش داریم که یکی از دیروز شروع شروع شده و دیگری از روز شنبه آغاز می شود.

وی افزود: بنابراین حجم ورودی آب را در دو مقطع 5 روزه و 14 روزه پیش بینی کردیم که به عنوان مثال حجم ورودی 5 روزه تا 700 میلیون مترمکعب و 14روزه تا 2 میلیارد و 124 هزار مترمکعب می رسد و ضرورت دارد برای اینکه پیک بعدی را کنترل کنیم، خروجی سد را افزایش دهیم.

   معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت:  خروجی از سد دز افزایش می یابد بنابراین باید برای پایین دست سد دز تمهیدات لازم اندیشیده شود و سیل بندهای ضعیف و روستاهای در معرض سیل حفاظت شوند.

وی بیان کرد: با بارش های پیش بینی به نوعی می توان گفت سد دز پر شده است و تراز به 351 خواهد رسید و درصورتی که تا 18 فروردین بارش ها محقق شود قطعا سد دز پر خواهد شد.

حسونی زاده عنوان کرد: احتمال افزایش دبی خروجی سدها تا 1/5 برابر وضعیت فعلی وجود دارد به همین دلیل باید تمهیدات لازم برای خروجی فاضلاب ها و جاده های ساحلی دوطرف کارون پیش بینی شود و اخطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش دبی خروجی سدها درخوزستان تا 1/5 برابر

احتمال افزایش دبی خروجی سدها درخوزستان تا 1/5 برابر