مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 فروردین 1398 ساعت 11:002019-03-23فرهنگي

لزوم توجه به داشته های بومگردی شیراز


شیراز، علاوه بر داشته های فراوان تاریخی و فرهنگی که طی سال های گذشته تاکنون، به شکلی معرفی و به جاذبه ای برای گردشگران بدل شده است، ابعاد نهفته و معرفی نشده ای در خود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند، باغ های زیبا، مجموعه های فرهنگی و تاریخی، اماکن گردشگری و نقاط دیدنی معرفی شده ای نظیر باغ های ارم و دلگشا، حافظیه و سعدیه، نارنجستان قوام و خانه زینت الملک، مجموعه ی تاریخی زندیه و .

را برای بازدید انتخاب می کنند.

در کنار این آثار زیبای طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری، شیراز داشته های پنهانی نیز دارد که یکی از آنها دروازه ها و محله های این شهر تاریخی است؛ نقاطی که بعضا پیشینه ای به طول ده قرن داشته و در گذر این ایام، رویدادهایی را در خود شکل داده اند.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در گفت و گو با ایسنا منطقه فارس گفت: دروازه های تاریخی شیراز براساس پژوهش ها شامل دروازه استخر، دروازه سعادت یا سعدی، دروازه دولت یا کل شیخ ابوذرعه، دروازه گوسفند یا قصابخانه، دروازه کوار، دروازه خاتون یا فسا، دروازه شاه داعی الی الله، کل شاهزاده قاسم و دروازه کازرون یا شوشتر، کل مشیر و دروازه بیضا و دروازه باغشاه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به داشته های بومگردی شیراز

لزوم توجه به داشته های بومگردی شیراز