مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 فروردین 1398 ساعت 12:402019-03-22سياسي

کشت گلخانه ای؛ راه برون رفت از بحران آب دشت قزوین


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: کشت گلخانه ای نه تنها در دشت قزوین بلکه در کشور راه برون رفت ما از بحران کم آبی است و باید به این سمت حرکت کرد.

- عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: کشت گلخانه ای نه تنها در دشت قزوین بلکه در کشور راه برون رفت ما از بحران کم آبی است و باید به این سمت حرکت کرد.

حامد مازندرانی ‍زاده عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشکده فنی مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بحران آب در استان قزوین اظهار کرد: امروزه یکی از مهم ترین چالش های پیش روی مردم دنیا، تغییر اقلیم و بحران کم آبی است که آثار و نتایج آن در سراسر دنیا به چشم می خورد و در کشور ما با توجه به اقلیم خشک موجود، تأثیر این امر مشهودتر هست.

وی افزود: دشت قزوین به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور از این قاعده مستثنا نیست و این چالش گریبان گیر این دشت نیز شده است.

مازندرانی زاده عنوان کرد: در حال حاضر 91 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد که بیشترین میزان هدر رفت نیز در این حوزه است.

وی با بیان اینکه عدد میزان ذخایر آبی استان خیلی بزرگ نیست و از بازده بلند به بازده کوچک رسیده است، اضافه کرد: چاه های غیرمجاز شیره دشت قزوین را می مکد و اگر با همین وضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گلخانه ای؛ راه برون رفت از بحران آب دشت قزوین

کشت گلخانه ای؛ راه برون رفت از بحران آب دشت قزوین