مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اسفند 1397 ساعت 07:462019-03-20اجتماعي

به اصفهان رو-10 شاهین‎شهر، تلفیقی از مدرنیته و سنت+تصاویر


شاهین شهر اولین شهر جدید و از پیش طراحی شده در ایران است که در 19 کیلومتری شمال اصفهان و میان آزادراه معلم و بزرگراه آزادگان و حدفاصل منطقه بختیار دشت و امیرآباد واقع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهین شهر، شاهین شهر در سال 1385 به دلیل داشتن موقعیت بهتر و جمعیت بیشتر، به عنوان مرکز شهرستان شاهین شهر انتخاب شد، این شهرستان دارای آب و هوایی خشک است و به دلیل داشتن پالایشگاه و پتروشیمی، جزو شهرهای صنعتی محسوب می شود.

این شهر شهری تقریباً جدید است، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و نیز هواپیماسازی ایران در این شهر قرارگرفته است.

بسیاری از مردم را مهاجران خوزستانی زمان جنگ ایران و عراق تشکیل می دهند، لهجه مردم بیشتر لهجه فارسی معیار است و زبان های رایج فارسی معیار و لری بختیاری است، ارامنه مسیحی نیز از اقلیت های قومی این منطقه به شمار می آیند و از ساکنین قدیمی این شهرستان می باشند.

در این شهرستان تاکنون حدود 350 اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 40 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، بیشترین آثار تاریخی در بخش میمه و شهر تاریخی گز قرار دارند، دو اثر قنات مزد آباد میمه و قنات وزوان در فهرست آثار جهانی قرار دارند و مراسم محرم روستای سُه به عنوان اولین مراسم میراث ناملموس شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به اصفهان رو-10 شاهین‎شهر، تلفیقی از مدرنیته و سنت+تصاویر

به اصفهان رو-10 شاهین‎شهر، تلفیقی از مدرنیته و سنت+تصاویر