مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 13:402019-03-19پزشكي

مواد محترقه دست ساز بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری دارند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: عوامل اصلی در حوادث چهارشنبه سوری را بیشتر مواد محترقه انفجاری دست ساز از قبیل نارنجک، فشفشه و ساخت مواد محترقه در زیرزمین ساختمان ها به خود اختصاص داده است و در این میان دست ها، - صورت و چشم افراد بیشترین آسیب را می بینند.

اسماعیل نور صالحی در گفت و گو با ایسنا- گفت: چهارشنبه سوری یکی از جشن های ایرانیان باستان است که به دلیل عدم اگاهی نسل جدید از آیین های این رسم کهن، در سال های اخیر به سوی خشونت و تخریب سوق داده شده و از اصالت خود فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه استفاده از مواد محترقه و آتش زا که بعضاً دست ساز، غیر استاندار و خطرناک نیز می باشند در جامعه رایج شده و جایگزینی نامناسب برای آیین های کهن گذشته است.

نور صالحی، تصریح کرد: در سال های اخیر در شب چهارشنبه سوری همواره آمار آسیب دیدگی ها و تلفات جانی رو به افزایش بوده و قربانی این حوادث نیز بیشتر کودکان و نوجوانان بوده اند.

وی ادامه داد: در شب چهارشنبه سال گذشته 142 نفر در استان گیلان دچار حادثه شدند که با توجه به اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها، این عدد میزان در مقایسه با سال قبل 7 در صد کاهش داشت.

معاون درمان دانشگاه یاد آور شد: آمارها نشان می دهد عوامل اصلی در حوادث چهارشنبه سوری را بیشتر مواد محترقه انفجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد محترقه دست ساز بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری دارند

مواد محترقه دست ساز بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری دارند