مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 11:352019-03-19فرهنگي

کتاب و ادبیات در سالی که گذشت


حسین سناپور با بیان این که ناشران کمتر روی کار جوانان ریسک می کنند و ترجیح می دهند کتاب ترجمه منتشر کنند، می گوید: می توانم بگویم از جهت نوشتن در دوران بسیار خوبی به سر می بریم اما از جهت انتشار کارها، - نقد و جایزه در دوران خوبی نیستیم.

این نویسنده در گفت وگو با ایسنا، درباره ی وضعیت ادبیات و کتاب در سال 1397 اظهار کرد: آن چه من در چند سال اخیر دیده ام اشتیاق تعداد بسیار زیادی از دوستان اغلب جوان به داستان نویسی و حتماً به شعر و رشته های دیگر هنری است که گرچه ممکن است در اوایل کار نوشتن شان باشند، اما بسیار می نویسند و می خوانند (گرچه شاید نه به اندازه نوشتن شان) و بعد سعی می کنند نوشته های شان را چاپ کنند، اما نه تعداد مجله ها و دیگر نشریه های ادبی به قدر کافی است و نه ناشران می توانند پاسخ گوی این همه اشتیاق باشند.

او افزود: البته ناشران ترجیح می دهند با انتشار کارهای ترجمه ی خارجی (که به نحوی معروف و تضمین شده هستند) به خواننده های داستان کارهای دل خواه شان را بدهند.

در این میان فقط چهار پنج نشر هستند که روی کارهای جوانان ریسک می کنند و از آن ها هم تازه دو تای شان وابستگی هایی به بخش هایی از حکومت دارند.

پس کلاً می توانم بگویم از جهت نوشتن و علاقه مندی جوانان به نوشتن در دوران بسیار خوبی به سر می بریم، اما از جهت انتشار کارهای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب و ادبیات در سالی که گذشت

کتاب و ادبیات در سالی که گذشت